Cайт працює в тестовому режимі.
Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки
Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки

22 квітня о 15-00 у Культурно-туристичному центрі “Vezha” відбудеться відкриття фотовиставки маріупольця Романа Сафронова “FAVNVS”. Ми поспілкувалися із автором, талановитим фотографом, креативною людиною та просто цікавим співрозмовником й дізналися чому саме Фавн, а також інші цікавинки про творче життя Романа Сафронова

Коли фотографія з’явилася в Вашому житті? Розкажіть про свою творчість? 

Фотографія з’явилася у моєму житті ще у 2003 році, і вийшло це як наслідок мого захоплення світом кіно. Кінематографом захоплююсь із 16 років. Настав той момент, коли захотілося створити щось “своє”. Перша техніка – “Зеніт” мого батька. Фотографував все, як то кажуть: “що бачу – то й співаю”. Така собі неусвідомлена фіксація реальності. Захоплення та активний перегляд фільмів допоміг з часом відбудувати своє бачення та картинку. Моє захоплення – постановочні фото –  режисура. Зараз я полюбляю і репортажні зйомки або вуличні фото, як фіксацію моменту. Але більше захоплюють саме зрежисовані кадри, де ти обираєш тему, ідею, як режисер, та повністю керуєш процесом.

Маріуполь туристичне місто • Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки

Які режисери надихають?

Стенлі Кубрік, Жан-Люк Годар, Жан Кокто, Альфред Хічкок. І, звісно ж, шведський режисер Інгмар Бергман та італьєць Мікеланджело Антоніоні – вони сами по собі досить візуальні, але й дуже різні. Якщо Бергман, якщо порівнювати з фотографією, це портретист, то Антоніоні – більше фіксує простір, який впливає на історію. Від одного я навчився відчувати простір, в іншого – персонажів та атмосферу.

Питання ближче до тематики виставки… Чому саме Фавн? 

В нашому місті я більш відомий саме як портретист, і так вийшло, що останнім часом більшість моїх моделей – це чоловіки, різного віку. У нас дуже багато фотозйомок із жінками, дівчинами. А чоловіків не знімає ніхто. Я спіймав себе на роздумах, що взагалі у сучасній візуальній культурі – акцент віддаєтьься на жіноче тіло. А чоловіки – десь там на фоні. Мені хотілося б показати, що чоловік – це так само гарно. Ці думки просто були. Але під час мандрівки Черкаською областю, гуляючи лісом, просто зафіксував тіні на обличчі одного з друзів, який ще й має дуже цікаву форму вух – виглядав як образ “лісового духа”. На наступний день вже зробили зйомку, образ почав поступово збиратися в голові. Те, що буде презентовано під час виставки у “Вежі” – це задел на великий проєкт, адже до цього такого ніхто не робив. І є цікавість досліджувати цю тему й із точки зору психології, і української етники. Сам образ “фавна” можна розглядати із точки зору і сучасної базової української етники та культурного коду, і з боку епохи Відродження.

Маріуполь туристичне місто • Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки

Ті люди, які близько знайомі з Вашою творчістю, знають, що Ви називаєте маріупольського художника Володимира Міскі-Оглу – Вашим вчителем. Чому  найголовнішому він навчив? 

Мої перші дитячі роботи були представлені на виставці у Німеччині. Я завжди цікавився творістю, моя мама малювала. Любов до малювання та скульптури була з дитинства. Я ходив на заняття у “Будинок піонерів”, в свій час. Потім це трішки відійшло на другий план, адже з’явилося кіно, а з часом і фотографія. Але бажання творчості власними руками, створювати щось власне з нуля, коли ти король цього процесу та реальності – воно не зникало. Я потрапив на виставку картин в Художній залі ім. Куїнджі, там вперше побачив картини Володимира Міскі-Оглу, і зрозумів, що хочу навчитися як він. Зрозумів, що ця людина буде мені “співзвучна”. І так склалося життя, що нас познайомила спільна приятелька. У нас з Володимиром Миколайовичем одразу пійшов цей конект, знаєте, коли бачиш свою споріднену душу. Все почалося з розмов про мистецство, кіно. Звісно ж, були й заняття з живопису, але більше ця людина була моїм духовним наставником. Наш улюблений художник  – Пабло Пікассо. І така цікава фраза: “Що важливіше художник або його творчість?” Правільна відповідь – художник, адже його особистість – це і є його творчість. То, що я буду показувати на виставці – це все вийшло з мене, та може жити власним життям. А просто як передавач.

Маріуполь туристичне місто • Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки

Що для Вас “Вежа”? Які асоціації та почуття дарує ця будівля?

Щиро приємно, що перша моя персональна виставка буде проходити тут, у “Вежі”. У дитинстві думав, як же круто було б тут мешкати. Коли став фотографом, а культурно-туристичний центр тут ще не було відкрито, думав як сюди приходили б мої гості, а на іншому поверсі була б студія. Частково мої мрії сбудуться, адже виставка буде проходити саме тут. Після реконструкції інтер’єр “Вежі” повністю співпав із моім смаком. Мінімум кольорів, монохром, багато простору, багато цікавих лінії, тут є геометрія. Тут є атмосфера творчості. Мені тут дуже подобається.

 

Чи надихає Вас Маріуполь та Приазов’я, їхня природа та люди?

В 2015 році я на півроку виїхав до Варшави, потім мандрував Європою. Але, коли повернувся, подивився на Маріуполь іншими очима. Зрозумів, що наше місто – унікальне. Маріуполь – для мене це мозаїка. Я планую зробити серію робіт про місто, я відчуваю потребу крізь творчість віддати якусь частину себе місту. І ця думка стала для мене надзвичайно важливою, і саме завдяки цьому місту я став тим, хто я є зараз. Тут дуже багато творчіх, справжніх, цікавих людей. Для мене Маріуполь – він різний: морський, індустріальний, багатонаціональний, творчий, злий та добрий… Такий різний, він переливається як мозаїка, як калейдоскоп!

 

 

Маріуполь туристичне місто • Роман Сафронов: про фавнів, фотографію, Маріуполь та не тільки

 

 

Рекомендуємо також:

Ми використовуємо cookie-файли для найкращого представлення нашого сайту. Продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням cookie-файлів.
Принять