Cайт працює в тестовому режимі.
Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я
Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я

Експерти Асоціації Гостинності у рамках проєкту за підтримки Українського культурного фонду визначили індекс розвитку культурного туризму курортних територій Приазов’я. Маріуполь, який цього року став «Великою культурною столицею» країни, посів перше місце.

За основу було взято п’ять основних місць Приазов’я, які щороку відвідують влітку мільйони туристів, але не всі з них здогадуються про культурний потенціал регіону: Бердянськ, Генічеськ, Кирилівка, Маріуполь, Мелітополь. Серед усіх територій Маріуполь посів перше місце (3,9 балів), далі з однаковим результатом йдуть Бердянськ і Мелітополь (2,6 балів), Генічеськ і Арабатська Стрілка (2,4 бали), Кирилівка (1,6 бали).

Маріуполь туристичне місто • Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я

Потенційними магнітами матеріальної культурної спадщини були визначені архітектура німецького майстра Віктора Нільсена, мозаїки українського модерну, цікаві музеї Маріуполя.

Цікавими для туристів магнітами нематеріальної культурної спадщини експерти зазначили автентичну Приазовську кухню, грецькі традиції та поселення, німецьку культурну спадщину.

А ось подієвими магнітами стали фестивалі ГОГОЛЬFEST, MRPL.CITY.FEST, Mariupol Classic та потенційний широкомасштабний фестиваль грецької культури

Маріуполь туристичне місто • Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я

Експертами було визначено сильні сторони Маріуполя у розвитку культурного туризму: унікальні фестивалі, рівень представництва (культурний туризм розвивають на рівні окремого комерційного комунального підприємства, а не на рівні сектору з двох спеціалістів як в інших містах), обсяг фінансування (для об’єктивності брався показник на одного мешканця), кількість магнітів матеріальної культурної спадщини, культурно-туристичні маршрути.

 

Разом з тим, експерти звернули увагу на сфери, які потребують негайного вдосконалення, а саме: цілепокладання (у стратегічних та програмних документах необхідно визначити культурний туризм як один з пріоритетів розвитку Маріуполя), підвищити активність інституцій громадського сектору у туризмі (створити відповідну сильну громадську організацію) та посилити туристичний супровід (збільшувати кількість гідів).

Маріуполь туристичне місто • Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я

Крім цього, головна експертка проєкту Анна Романова надала свої рекомендації для ще більшого розвитку культурного туризму Маріуполя:

– занести культурні об’єкти до Реєстру пам’яток матеріальної спадщини;

– відновити пам’ятки за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів, меценатів, міжнародних донорських організацій, діаспори;

– проводити грецькі весілля у національному природному парку «Меотида»;

– популяризувати німецькі та грецькі культурно-пізнавальні маршрути серед діаспори;

– розвивати заклади грецької традиційної кухні;

– запровадити «Школу Гідів», підготовити як мінімум 10 гідів;

– працювати з кіностудіями, запрошувати на зйомки фільмів.

 

«Приазов’я має розвиватися не лише як територія пляжного туризму, а як дуже цікавий регіон з точки зору культурного туризму. Цікава архітектура, колоритна кухня, етнічне різноманіття, скіфські кургани, Кам’яна Могила, безліч музеїв та запальні фестивалі – на основі всього цього можна створити туристичні продукти, які будуть приваблювати туристів цілий рік, а не лише влітку, коли море тепле і нема медуз», – зазначила Анна Романова.

Маріуполь туристичне місто • Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму Приазов’я

*Індекс було визначено за допомогою складної методології, яка включає аналіз багатьох джерел, у тому числі інтернет-джерел (Google-запитів, моніторингу TripAdvisor  та Booking.com), глибинні інтерв’ю з експертами та опитування потенційних туристів.

У кожному з приазовських міст оцінювалися три види культурних магнітів: магніти матеріальної культурної спадщини (архітектура, знакові місця, музеї, галереї, тощо); магніти нематеріальної культурної спадщини (кухня, традиції, обряди, звичаї, ремесла) та фестивально-подієві магніти.

Кожен з магнітів оцінювався за десятьма індикаторами, розподіленими на дві великі групи: інституційна спроможність та туристична привабливість.

 

 

Рекомендуємо також:

Ми використовуємо cookie-файли для найкращого представлення нашого сайту. Продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням cookie-файлів.
Принять