5deff190303b9
«Музика завжди еволюціонує, як і люди»: В Маріуполі стартував JazzBez


6 грудня міжнародний фестиваль сучасної імпровізаційної музики JazzBez стартував у Львові — а сьогодні, 10 грудня, нарешті добрався до міста Марії.

Маріупольська програма почалася з концертів молодої швейцарської групи Nova, яка об’єднує у своїх виступах класичний джаз з прогресивним роком та ефектним психоделічним відеорядом, а також американського колективу Yes! Trio. Музиканти виступають разом вже понад 25 років та привезли на фестиваль свій останній «французький» альбом Groove du Jour. До речі, критики закохалися в нього буквально з першої ноти.

Як зізнається гітарист Nova, Крістіан Затту, на прес-конференції, особливої можливості подивитися місто у джазменів не було: почасти через раннє прибуття та божевільний графік, а почасти через туман, що не давав можливості насолодитися видами (хоча на оглядовий майданчик «Вежі» ми все-таки піднялися). На щастя, додає він, у прогулянки по визначних пам’ятках знайшлася відмінна альтернатива у вигляді спілкування з місцевими.

«Я завжди з нетерпінням чекаю концертів в Україні. — погоджується з ним Алі Джексон з Yes! Trio — У людей тут просто неймовірна жага до життя, яка походить з їх історії як народу. Вони цінують чужу культуру та вміють нею насолоджуватися як ніхто інший».

Джексон має унікальну здатність моментально приковувати до себе увагу аудиторії — а він ще навіть не почав грати. Перкусіоніст з Детройта готовий говорити про джаз годинами: починаючи з нерозривного зв’язку між усіма його різноманітними напрямками та поступово заглиблюючись в унікальну історію жанру.

Джаз — це набагато більше, ніж музика, — підкреслює він — це культура, джерело надії, символ боротьби за свободу та протесту проти гнобителів.

Здавалося б, насичена історія накладає на слухача величезну відповідальність, але Джексон запевняє: починати знайомство з джазом можна з чого завгодно. Будь то такі молоді експериментатори, як Nova, або такі всіма визнані легенди, як Луї Армстронг.

«У джазі — величезна безліч напрямків, діалектів у середині одного великого діалекту. Багато залежить від композитора, аранжувальника, та, звичайно, самих музикантів. <…> Одна й та ж сама композиція у виконанні різних груп звучить зовсім по-різному. Саме в цьому — краса джазу».

На моє запитання про те, чи відчувається різниця між публікою в Штатах та Україні, він відповідає впевнене «так».

«США та Україну розділяє величезна географічна прірва — та, на мій погляд, аудиторія тут більш чутлива й відкрита до музики. Люди отримують від неї більше задоволення».

Коли до кінця прес-конференції залишається пара хвилин, джазменам ставять вирішальне питання: чи планують вони повертатися до Маріуполю після фестивалю?

«Без сумніву. — відповідає Затту впевнено — Ми приїдемо знову, але, сподіваємося, уже з іншою програмою».

«А я взагалі хочу залишитися», — додає Джексон зі сміхом.

Ми тільки за: так і яке місто відмовиться від джазового саундтрека з приємними нотками імпровізації?

Фестиваль продовжиться у середу, 11 грудня, у Маріупольській камерній філармонії. Початок — о 19:00. Цього разу слухаємо Greg Osby & Tal Cohen (США / Австралія), а також The Cuban Latin Jazz (Куба/Польща /Україна).

Рекомендуємо також:

Ми використовуємо cookie-файли для найкращого представлення нашого сайту. Продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням cookie-файлів.
Принять