111
Ефект Маріуполя: як буде розвиватися туризм в місті Марії

12 жовтня у Маріуполі презентували Стратегічний план розвитку туризму. Цей документ – як алгоритм масштабного перетворення  міста на туристичне з історичними, культурними, гастрономічними об’єктами. Місто, яке буде цікаве як туристам, так і його мешканцям.

Презентація відбулася у Центрі розвитку стартапів “1991”. В зустрічі взяв участь міський голова Вадим Бойченко, представники міської влади, бізнесу, активні громадяни. Презентували Стратегію грузинські експерти – екс-голова уряду республіки Аджарії Леван Варшоломідзе з командою. Це результат тримісячного співробітництва з муніципалітетом Маріуполя. Експерти використали досвід багатьох міст світу та для документу врахували в першу чергу специфіку туристичного потенціалу Маріуполя.

«Головне завдання – розкрити туристичний потенціал нашого міста. Ми вивчили досвід Франції та Грузії у цій сфері. Вже зробили перший крок – провели міжнародний конкурс на реконструкцію Центральної набережної. Тепер наше завдання – прийняти чітку стратегію з комплексним баченням розвитку туризму», – наголосив Вадим Бойченко.

 

Розпочали зустріч з офіційної статистики. Так, у 2020 році Маріуполь відвідало більше 16 тис туристів: з них 1130 – це зовнішні туристи та 15 0 70 – це українськи мандрівники. На сьогоднішній день в місті є 21 готелі, 28 ресторанів, 73 кав’ярні, 1600 ліжок та 5 нічних клубів.

Серед основних ідей – створити місто позитивних емоцій та можливостей, краще місто для молоді та пар! Далі детальніше.

Блок перший – про Любов:

Експерти пропонують відкрити весільний квартал, у якому будуть працювати РАЦС 24/7, крамниці весільного вбрання та аксесуарів. Як результат – готова весільна інфраструктура для швидкого та безбюрократичного шлюбу. Свята де є тільки кохання, посмішки та щастя.

Блок другий – про Спорт:

Домовитися про зміну локації найбільших бігових та вело-марафонів. Більше щорічних тематичних забігів, наприклад як марафон Санта Клаусів в Вероні 22-23 грудня. Як результат – різноманітні вело- та бігові маршрути різної складності, квартал здорового способу життя.

Блок третій – про Культуру

Маріуполю пропонують створити грецький “Санторіні квартал”, щоб акцентувати що в Маріуполі гармонійно поєднуються 2 культури: українська та грецька. Як результат – аутентичний туристичний квартал, який підтримується місцевою діаспорою, туристи з інших міст, альтернативний тип відпочинку – лакшері-квартал який візуально схожий із Санторіні.

Блок четвертий – про Розваги

На території лікеро-горілчаного заводу організувати бар-квартал з тем атичними барами з будь-який країн світу. Перенести до Маріуполя курси та конкурси барменов. Як результат – розважальний квартал, який зможе обслуговувати весільний блок, привертати увагу туристів, можливість відкрити Школу барменов у Маріуполі, стати місцем для арт-спільноти та центром нічного життя Маріуполя.

Блок п’ятий – про Мистецтво

Дозвіл на прикрасу всіх будівель міста муралами, розпочати фестиваль стріт-арту, основним завданням якого стане прикрашання будинків тематичними муралами або копіями великих витворів мистецтва – Пікассо, Леонардо, Клімт тощо. Як результат – створення арт-спільноти, гарні фасади будинків, само-промошн міста.

Щодо бачення міста. Яким його побачили запрошені грузинські експерти та яким бачать його туристичний шлях?

Маріуполь – Новий туристичний магніт та вікно для нових можливостей для молоді! Для цього місто має бути безпечним, місцем відпочинку та розваг, зеленим та здоровим містом, з високим рівнем життя та зайнятості для молоді, а також містом освіти, культури та мистецтва.

Для перезавантаження іміджу міста потрібне створення лендмарок міста:

Новий Маріуполь – будівництво нового міста у західній частині сучасного Маріуполя – готелі високого класу з басейнами, СПА-послугами. “Маріупольський Санторіні” – як стилізований квартал у грецькому стилі.

Оновлений Приморський парк – зелені зони, пішохідні та велопереходи на пляж, культурний простір з парком скульптур. Зони відпочинку та розваг для дітей.

Старий Маріуполь – трансформація у виключно пішохідні вулиць Георгіївська та Архітектора Нільсена. Маріупольська піацца – реконструкція будівлі лікеро-горілчаного заводу, перевтілення його у новий розважадьний квартал.

Канатні дороги – зв’язок Лівобережного району з іншою частиною Маріуполя. Зв’язок західної частини міста (новий Маріуполь) з пляжами та Центральним парком.

Які туристичні сфери ми зможемо охопити? 

Культурний, спортивний туризм – Маріуполь як музейний центр Приазов’я, місто Стріт-арта, фестивальний центр Приазов’я та України

Еко та розважальний туризм – розвиток Національного парку Меотида, розвиток рибацького туризму.

Гастротуризм – розвиток та популярізація грецької кухні та локальних страв, співпраця зі світовими брендами ресторанного бізнесу, організація гастро-фестивалей.

Морський туризм – благоустрій пляжів, збільшення атракцій морського туризму, розвиток яхт-клубу.

Медичний та СПА-туризм – Маріуполь як медичний центр Приазов’я, готелі зі СПА- та оздоровчими послугами.

Туризм вихідного дня – приїзд туристів до Маріуполя на вікенд.

Інфраструктура

Важко уявити розвиток туризму без гарної інфораструктурної бази.

Транспорт – будівництво міжнародного аеропорту, розвиток ЗД-системи, створення вело-доріг та терміналів, розвиток сфери електро-самокатів. Парк – оновлення паркових зон міста, створення їхньої безбар’єрності. Розвиток комунікацій – покращення покриття інтернету та зв’язку. Охрана культурної спадщини – відновлення та консервації історичних будівель. Рибацький район міста – рибацькі будинки, рибний ринок та ресторанчики в Маріуполі.

Стратегічна мета

Що обіцяє нам запропонована стратегія? За прогнозами, якщо дійсно Маріуполь обере представлений  шлях,  очікуються до 600 тис. туристів, 10 тис. додаткових місць роботи, 200 млн дол щорічний прибуток від туризму та 300 млн дол – нові приватні інвестиції.

Міський голова Вадим Бойченко переконаний, що туристичний потенціал Маріуполя, про який ми сьогодні говоримо, завтра буде нашою реальністю.

З ним згоден Леван Варшаломідзе: «Перший етап на цьому шляху вже пройдено: сьогодні всі визнають «Маріупольський ефект». Зараз починається другий етап – створення туристичного ефекту Маріуполя. Це процес, який потребує п’ять і більше років, і Маріуполь стане містом, до якого вся Україна захоче приїхати хоча б один раз мінімум. Містом з теплим морем і глибокими смислами».

Заступник міського голови Олександр Кочурін підкреслив, що пропонована амбітна стратегія з максимальним ефектом може зробити Маріуполь привабливим для туристів: «Нереальними можна було у 2016 році назвати Театральний сквер, площу Свободи, Ювілейний парк імені Гурова, парк «Веселка» в їх сьогоднішньому вигляді. Нереальними могли здатися ті нагороди, які місто отримує в Нью-Йорку і Лос-Анджелесу; лідерські позиції Маріуполя в рейтингу прозорості міст; новий муніципальний транспорт, відреставровані школи, дитячі садки, дороги та багато іншого».

Стратегічний план розвитку туризму в Маріуполі буде розміщений на офіційному сайті міськради. Кожен житель зможе вносити свої пропозиції. Документ мають ухвалити депутати на сесії міськради. Але навіть після затвердження, як зазначив Леван Варшаломідзе, стратегія буде постійно оновлюватися і коректуватися, оскільки все дуже динамічно змінюється в нашому світі.

Туристична премія від Маріуполя

Той туристичний потенціал, який ми вже маємо, був би не можливий без амбасадорів Маріуполя – активістів, рестораторів, представників гостинного бізнеса та різноманітних атракцій. Саме тому була презентована Туристична премія. Нагороди та подяки “Маріуполь – туристичне місто” отримали одразу 14 чудових людей, які впливають на розвиток туризму в нашому місті. Так нагороди отримали:

Виноробний комплекс “THREE G”

за вагомий внесок у розвиток гастрономічного туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

ГО “Архі-Місто”
за вагомий внесок у розвиток культурного туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні

 Телеведуча Алевтина Швецова
за вагомий внесок у промоцію туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Заклад “Bar Bro”
за вагомий внесок у розвиток пляжного туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Кондитерська “Maria Fedorivna”
за вагомий внесок у розвиток гастрономічного туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Команда “Mariupol Boat Show”
за вагомий внесок у розвиток морського туризму Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Хостел “ЙОЖ”
за вагомий внесок у розвиток сфери гостинності Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Готель “Poseidon”
за вагомий внесок у розвиток сфери гостинності Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Заклад “Mr.Bean & Bowler hat”
за вагомий внесок у розвиток сфери гостинності Маріуполя з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні.

Рекомендуємо також:

Ми використовуємо cookie-файли для найкращого представлення нашого сайту. Продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням cookie-файлів.
Принять