IMG_5861
Маріупольський ярмарок: що, де, коли


Які почуття у Вас викликає слово “ярмарок”? Що Ви одразу уявляєте: красиві тихенькі ярмарки з теплими напоями та гарними іграшками для ялинки, які часто з’являються у Європі та Америці напередодні Різдва, або гучні, яскраві ярмарки з піснями, театралізованими програмами та шоу?

Насправді вони бувають різними. Ярмарок завжди викликає інтерес та вибух спогадів. І до речі: це зовсім не ринок. 

Ярмарок – це розпродаж товарів, який часом має певну тематику або сезонні обмеження. У той же час, ринок – місце роздрібного продажу товарів і продуктів харчування.

Слово «ярмарок» у перекладі з польської та німецької мов означає «щорічний ринок». Дійсно, між ярмарком і ринком існує багато спільного: довгі торгові ряди, жваві продавці та квапливі покупці. Проте, все ж вони мають кілька суттєвих відмінностей. Першою з них є час проведення. Якщо ринок функціонує постійно, і купити товар там можна як взимку, так і влітку, то ярмарки влаштовуються періодично. Найчастіше вони мають характер сезонних розпродажів, що надають покупцям можливість придбати товар зі значною знижкою.  Більшість ринків діляться за типом реалізованої продукції і бувають продуктовими та речовими. Зазвичай, на речовому ринку можна купити буквально все: починаючи від взуття і закінчуючи набором інструментів. На ярмарках представлена ​​конкретна категорія товарів, будь то хутро, золото або книги. Або ж ярмарки можуть бути присвячені певній події або сезону.

Одночасно ярмарок поєднує в собі торгівлю, подію та емоцію. У давні часи він завжди проходив у супроводі акторів, музикантів тощо.

У Маріуполі ярмаркові заходи відбувалися ще від часів заснування міста. Жителі Приазов’я часто приїздили до повітового центру, аби реалізувати свою сільгосппродукцію. З появою порту розвинулась торгівля з іншими країнами. В Прекрасну епоху в Маріуполі можна було побачити і благодійні ярмарки, і події, присвячені важливим подіям, і гомінливі різдвяні ярмаркові гуляння. За Радянського Союзу без цього явища також не обійшлося. Маріуполь часів Незалежної України став місцем багатьох подібних заходів, які зазвичай мали за мету масову реалізацію товарів і аж ніяк не розваги для жителів для гостей міста: ярмарки у приміщеннях кінотеатру “Савона”, СК “Іллічівець”, ТК “Побуттехніка” стали постійними явищами. Влітку біля ДТСААФ розгортається ярмарок овочів та фруктів.

На великі свята, які організовувало місто, почали активно влаштовувати ярмарки народних майстрів та умільців: вишивка, ручні вироби активно скуповувалися містянами. Не забували і про реалізацію смаколиків.

Але хотілося все це зробити більш сучасним, організованим та справедливим з точки зору надання рівних можливостей для підприємців. Приємний для ока вигляд, дбайливе наповнення відбірною продукцією, високий рівень послуг та обов’язково гучна розважальна програма. Аби кожен відвідувач, який прийшов на свято, дійсно насолодився сервісом, отримав позитивні емоції та спогади. За приклад брався досвід європейських та українських міст, які вже давно укріпили традицію проведення подібних ярмаркових заходів та робити з них справжню культурну та туристичну подію.

У 2016 році до фестивалю “Місто нашої надії” були закуплені ярмаркові будиночки для торгівлі. До різних свят і подій вони змінювали локацію та наповнення асортиментом святкової продукції.

У 2017 році на Новий рік на Маріупольському ярмарку до місцевих підприємців приєднались учасники з інших міст. Оголошувався конкурс, усі бажаючі мали надіслати свої пропозиції щодо участі в ярмарку, опис продукції та цінову політику.

А до зустрічі 2019 року Маріупольський ярмарок мав вже значно більший масштаб та більш високу якість: 15 новеньких будиночків, які розташувалися у Театральному сквері (який тільки-но був реконструйований). На місці пішохідного фонтану, що не використовується взимку, встановили арт-об’єкт у вигляді годинника Біг Бен, який став своєрідним центром святкового ярмарку. І все це осяяли тисячі казкових ліхтариків. Цей Новий рік став першим святом, тематичний ярмарок до якого працював впродовж цілого місяця – з 19 грудня до 19 січня. До цього подібні заходи здебільшого проходили один, два дні. Маріупольці оцінили новацію: ярмарок відвідали більше 10000 гостей. 

У свою чергу, підприємці приготували для відвідувачів теплі напої, плов у печі та царську уху, різноманітні страви-барбекю, сувенірну продукцію тощо. Для гостей показували кіно, провели пінну вечірку, концерти музичних гуртів та вистави для дітей.

Вже за два місяці після завершення новорічних свят Маріупольський ярмарок знов розгорнув свою діяльність. На Масляну маріупольці з’їли на ярмарку 2000 млинців та купили кілька тисяч квітів, адже свято зустрічі весни збіглося з 8 березня, тому організатори заходу запросили реалізаторів квітів у Театральний сквер і провели перший в місті квітковий ярмарок.

Тож Маріупольський ярмарок перетворюється на один із атрибутів міста, стає цікавим місцем для відвідування туристами та містянами, а також важливою складовою кожного свята.

Шукайте анонси нових заходів ярмарку тут: Facebook

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Маріупольський Ярмарок (@mariupol_fair) on

 

Рекомендуємо також:

Ми використовуємо cookie-файли для найкращого представлення нашого сайту. Продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням cookie-файлів.
Принять